Ben Google Değilim, Mehmet Öztek

Photobucket

"Kendime kendim dedim var bir sebebim"

İlk kitabı Sentetik Rüyalar 2004'te yayımlanan Mehmet Öztek, ikinci kitabı Ben Google Değilim ile bir kez daha okur karşısında.

Öztek, ilk kitabında ipuçlarını verdiği arayışını Ben Google Değilim'de iyice pekiştiriyor. Konuşkan bir şiir Öztek'inki. Söyleyiş, eda, jest üçgenine dikkat kesilen bir şiir. Bir şeyi söylerkenki haklılığımızı, söyleyiş biçimimizle test ettiğimizi ima ediyor. Öztek şiirlerindeki özne, henüz beyanını tamamlamadan, kendini kendi sesini dinlerken yakalayan, buna rağmen konuşmanın imkânlarını arayan bir özne. Söylem bombardımanının altında, insana, sesine sızanlardan şüpheye düşmekten vazgeçmemesini, bu açmazı üstlenmesi gerektiğini hatırlatıyor adeta. Öztek, şiirlerinde gündelik konuşma dili içinden geçtiği gibi, bir futbol spikerinin maç anlatımındaki temposundan mesleki bir teklif mektubundaki yeknesaklığa, çocuk dilinin çokanlamlı çukurlarına kadar, dilin evrildiği birçok alana, kendi sesini sınayarak, ama dayatmayarak yaklaşıyor. Ben Google Değilim, Öztek'in, söylem denizinde kendisiyle de dalga geçtiği, ciddi bir kulaç.

Design by The Blogger Templates

Design by The Blogger Templates